30 december 2008

Varför ÄR jag som alla andra ??

Som så många gånger förr så blir jag stundtals så väldigt väldigt trött på mig själv;

* Varför svär jag mig igenom hela bilkön på väg till ica dagen före julafton ???

* Varför undrar jag varför alla julgranar mer liknar tallar när jag kommer och ska ha en dagen före julafton ???

* Varför blir jag förbannad när alla snygga kläder endast finns i xl på mellandagsrean ???

* Varför åker jag till bolaget dagen innan nyårsafton ???

* Varför får jag gåshud när jag ser prislappen på oxfilé dagen före nyårsafton ???

Det tragiska i det hela är att alla andra oxå verkar ha interligens badboll när det gäller planering och detta speciellt runt storhelger. Detta är ett märkligt fenomen som jag av någon outgrundlig anledning ALLTID hamnar mitt i, suuuuck.....

Vidare så åkte vi iallafall till ikea idag ! Me like ikea.... Vi var på biltema oxå och Ds spontana kommentar var att det är så roligt på biltema för man handlar så mycket och endå blir det så billigt.... very much shit säger jag !!
Tillbaka till ikea.... jag fick tag på det mesta jag skulle ha, bara några små detaljer som var slut men det tar jag nästa gång ! Jag köpte en bokhylla till Belli, förvaring är a och o i ett bebisrum annars blir det snart kaos. Kort utlovas direkt efter montering ! Snygga nattduksbord till vuxen sängen inhandlades oxå, D tappade den ena på stortån... blånagel ugga-bugga.....

Imorgon är det sista dagen på året och nyårslöften ska läggas men det är mycket som måste fixas innan dess... nattgäster dyker upp vid 16 hugget och då ska huset vara skinande rent !
Slit och släp är dagens summering....

-en eld ikväll-

Inga kommentarer: