2 mars 2009

En udda förståelse...

Min dotter försöker knäcka mig med "sina" kvällsrutiner... Joodå jag vet att en ettåring knappast har några egna rutiner men jag hävdar att min dotter är inne i en fas... en fruktansvärd sådan !! Hon vägrar sova i sin egen säng och jag menar verkligen vägrar. Hon skriker tills hon inte längre kan andas och tills kroppen skakar och detta är läskigt att både höra och se... Jag har försökt med metoden " mötas på halva vägen" och låter henne somna i vår säng och försöker sedan lägga över henne till sin egen säng... på 0,2 sekunder är barnet klarvaken och cirkusen är återigen ett faktum. Efter att ha kämpat sen 19.12 så landade hon sovandes i egen säng kl 21.16... jag känner mig som en------- jaa jag vet inte.... Kriget gjorde mig hungrig och nu har jag ätit all kladdkaka som fanns kvar.
Som småbarnsförälder har jag faktiskt utvecklat en viss förståelse för alkoholister... tänk bara att få ta sig ett par ordentliga järn för att sedan krypa in bakom soffan och somna på golvet, sova oavbrutet i 10 timmar även om så självaste himlen skulle ramla ner i skallen under natten... Det skulle va grejjer det :)

-en underbar dag-

2 kommentarer:

Sandra sa...

Det är en prövning, hela livet!

Anonym sa...

:)
ja je men !!