13 maj 2011

Jag sitter på tåget !

Min första semestervecka är till ända och vädret har varit tipptopp ! Solsken och värme är ju fantastiskt, till och med när man är 20 kg tyngre så är värmen fantastisk faktiskt ! Lillebror lyser ju med sin frånvaro (på utsidan) men det är ju 6 dagar kvar till den 19:e så jag hoppas inte på mirakel direkt.
Isabelle är hemma hos mig nu eftersom hon inte vill gå till dagis helt enkelt, och hon och jag har det supermysigt hemma, vi är bara liiiite osams ibland och då tittar hon surt på mig och frågar om inte pappa kommer hem snart :) !!
I veckan har jag och Belli varit på Ikea och inhandlat vårt första skötbord, bebissängen ska få komma ner i helgen och "bb-väskan" är packad. Det är segt att vänta nu... jag är kolugn inför förlossningen och hoppas på att det är dax snart, gärna ikväll !! Jag minns känslan från förra gången, det är lätt att vara kolugn innan och tänka "jag vill - jag vill - jag vill" , men när det väl drar igång.... JAG VILL INTE - JAG VILL INTE - JAG VILL INTE !!!
Men som en sagt, jag sitter på tåget och kan inte kliva av nu...

1 kommentar:

lotta sa...

Å kul med bebis. Känner igen det där med att man vill att det ska komma igång så det är över, men sen när det väl sätter igång så kommer man ihåg hur det var första gången. Men får hoppas att det går fort. Jag hade sagt innan att jag vägrade sova kvar och det slapp vi. Skönt som fasen att få komma hem. Lycka till när det är dags. Väntar med att få sniffa lite bebis sen. Kram lotta